Štýly jogy

Precvičujem nasledovné štýly jogy:

Hatha joga je jedným z najstarších druhov jogy, vychádza z niekoľko tisícročnej tradície a zmienky o nej nájdeme v starovekých védach.

Tradičná indická joga využíva ľudské telo a fyzický pohyb ako nástroj k dosiahnutiu vnútorného pokoja a vyrovnanosti. Toto cvičenie očisťuje telo od toxínov, zvyšuje ohybnosť, silu svalov a koncentráciu, no predovšetkým upokojuje myseľ a pomáha nadviazať spojenie so sebou samým.

K tejto očiste slúžia asány (pozície), mudry (symbolické gestá), pránajáma (kontrola dychu) a krije (očistné techniky). Hatha joga je ideálnym cvičením pre všetkých, ktorí si chcú zlepšiť nielen kondíciu, ale najmä byť zdraví a vnútorne vyrovnaní. Cvičenie Hatha jogy má taktiež pozitívny vplyv na vnútorné orgány, srdcovocievny, nervový a hormonálny systém. Vďaka cvičeniu a správnemu dýchaniu sa naučíte rozumieť svojmu telu, emóciám a nájdete cestu k svojmu vnútornému JA.

Power joga je moderný štýl, ktorý vychádza z tradičnej hatha a aštanga jogy. Je spojením prvkov klasickej jogy a moderných poznatkov z rôznych športových odvetví, anatómie a fyziológie.

Powerjoga je viac dynamická a silová ako hatha joga a nie je ovplyvnená filozofiou ani náboženstvom. Je to systematické cvičenie celého tela, učenie sa koncentrácii a správnemu dýchaniu. Pomáha odstraňovať svalovú dysbalanciu a nadobudnúť správne držanie tela, zlepšuje flexibilitu, silu, zachováva prirodzenú hybnosť kĺbov a pružnosť chrbtice.

Slovo Flow v angličtine znamená plynutie. Flow joga je druh Vinyasa jogy, pri ktorom je pohyb synchronizovaný s dychom a pozície plynule nadväzujú jedna na druhú v rytme nádychu a výdychu.

Počas hodiny Flow jogy si precvičíte celé telo – od pomalého naťahovania cez dynamické cvičenie na rozprúdenie energie, až po pozdrav slnku a rôzne variácie pozícií v stoji na zvýšenie sily. Asány ako strom či orol vás naučia koncentrácii a zvýšia vašu stabilitu. Na konci sa môžete uvoľniť a zrelaxovať v pozícii šavasána, kedy pri tónoch relaxačnej hudby zabudnete na všetky starosti.

Flow joga je vhodná pre všetkých, ktorí chcú rozhýbať svoje telo – začiatočníkov aj pokročilých. Na začiatku bude možno chvíľku trvať, kým sa vaše telo prispôsobí, no po pár hodinách získate kondíciu a budete si môcť naplno vychutnať radosť z pohybu.

Shakti joga je cvičenie pre ženy, pri ktorom sa pracuje s energiou kundalini, nazývanou aj „hadia sila“. Podľa starodávnych učení sa nachádza v chrbtici v oblasti spodnej čakry, kde spí zvinutá ako had. Keď sa s ňou naučíte vedome pracovať, táto energia sa môže prebudiť a vy zažijete veľký nával životnej sily, kreativity a radosti.

Pri cvičení Shakti jogy sa využívajú klasické jogové asány v kombinácii s prvkami tantra jogy a dychovými cvičeniami pránajámy. Je zameraná na prácu s energiou, čakrami a svalmi panvového dna, ktoré zvyknú byť vekom a po pôrode ochabnuté.

Toto cvičenie vám prinesie zdravie, krásu, dobrý pocit zo svojho tela a zlepšenie sexuálneho života. Po hodine Shakti jogy sa budete cítiť oddýchnuté, nabité energiou a s príjemným pocitom, že ste urobili niečo pre svoje telo aj dušu.

Gravid joga je cvičenie špeciálne pre tehotné ženy počas nádherného obdobia, kedy sa ich telo pripravuje na zrod nového života. Toto cvičenie vám prinesie zdravie, zvýši schopnosť koncentrácie a pomôže pripraviť vaše telo aj myseľ na pôrod. Taktiež vám dodá silu a energiu zvládnuť náročné chvíle, ktoré prídu po narodení vášho dieťatka.

Pomocou jogových asán udržíte vaše telo aktívne a minimalizujete nepríjemné príznaky tehotenstva ako je ranná nevoľnosť či zápcha. Svaly sa vám spevnia a povolí sa napätie predovšetkým v oblasti panvy, čo uľahčí samotný pôrod, no zároveň urýchli proces regenerácie po ňom.

Gravidjoga vám pomôže udržať si optimálnu hmotnosť, spevniť oblasť panvového dna, zlepšiť krvný a lymfatický obeh a odstrániť bolesti chrbta, ktorými často tehotné ženy trpia.

Na hodinách gravidjogy sa tiež naučíte technikám správneho dýchania, čo vám veľmi pomôže ľahšie zvládnuť kontrakcie počas pôrodu. Pomocou relaxačných techník a meditácie sa zbavíte stresu a napätia.

UPOZORNENIE: S cvičením odporúčam začať až po konzultácii s lekárom. Pokiaľ ste pred otehotnením pravidelne necvičili, je lepšie začať až po ukončenom prvom trimestri. Ak je vaše telo na pravidelné cvičenie zvyknuté a cítite sa dobre, môžete cvičiť už od začiatku tehotenstva.

Po pôrode, či už prirodzenom alebo cisárskom, je ženské telo zvyčajne trochu iné ako predtým. Tehotenstvo a pôrod sú pre organizmus veľký „výkon“ a po narodení dieťatka nejaký čas trvá, kým sa všetko vráti do normálneho stavu. Mnohé ženy trápia kilá navyše, oslabené svalstvo celého tela a najmä v oblasti panvového dna.

Toto cvičenie je zamerané práve na to, čo ženy potrebujú, aby sa po pôrode opäť cítili vo forme. Cvičenie je jemné a postupne posilní všetky svalové partie. Súčasťou sú aj dychové cvičenia a relaxačné techniky, ktoré vám pomôžu upokojiť myseľ a uvoľniť napätie.

UPOZORNENIE: S cvičením odporúčam začať až po ukončení šestonedelia a po úplnom zahojení popôrodných rán, po cisárskom reze až po konzultácii s lekárom.